Nieuwe Programmamaker Obsession: Amber Jobse

Tien jaar lang bedacht Amber Jobse televisieformats voor onder andere RTL, Videoland en AVROTROS. Maar in 2021 raakt ze uitgekeken. Amber wil haar kennis breder inzetten. Als nieuwe programmamaker van Obsession gebruikt ze daarom alles wat ze leerde bij de televisie om events te ontwikkelen die boeien tot ver nadat de laatste gast vertrokken is. Door te kiezen voor inhoud. ‘We moeten online events gaan zien als tv maken.’

Een programmamaker zorgt dat de inhoud van een evenement naadloos aansluit bij het concept en het doel dat een opdrachtgever voor ogen heeft. En zoals een tv-programma een format heeft, creëert en bewaakt de programmamaker het format van het evenement. In het ene geval vooral adviserend. In het andere geval gaat de programmamaker eigenhandig de verhalen halen om die tot op de laatste komma uit te werken. Naast dat de programmamaker je event impactvoller en effectiever maakt, kan deze persoon ook werk uit handen nemen als een communicatieafdeling daar minder tijd voor heeft.

Als televisiemaker brengt Amber als programmamaker ook een bak nieuwe kennis mee naar de evenementenindustrie. Kennis die essentieel is in de veranderende wereld van events. Hans Klaver, Sales & Marketing manager bij Obsession: ‘Het eventlandschap verandert al een tijd en dat brengt nieuwe vormen met zich mee. Digitale of hybride evenementen begeven zich in een compleet ander speelveld. Dat vraagt om andere expertise.’

‘Bij Obsession wil ik met opdrachtgevers die dat aandurven gaan experimenteren. Als je het aandurft om te innoveren, dan gaan wij dat met je doen.’ Lees het hele artikel hier.