Themajaren Leiden 2019 en 2020

Leiden Marketing heeft themajaren geintroduceerd om Leiden, de stad van Ontdekkingen te promoten.

De strategie is gedreven door Leiden Marketing als uitdaging om Leiden op de kaart te zetten als een belangrijke nationale bestemming. Deze thematische jaren zijn: 

  • Een op lange termijn ambitie om sterker te groeien en een meer gedefinieerd merk voor toerisme in Leiden. 
  • De kans om te focussen op investeren en innoveren in toerisme.
  • De hoeveelheid toeristen jaarlijks in Leiden toe te laten nemen.

Ons doel voor 2020 is dat Leiden een stad wordt die vooral bekend staat om buitengewoon avontuur, cultuur, erfgenaam en bestemming vol kennis. Zo is Leiden een goed gedefinieerde en aantrekkelijke bestemming voor iedereen. 

De dagen dat vakanties nauwelijks draaiden om de gekozen accommodatie en bestemming zijn voorbij. De afgelopen jaren is de vraag naar vakanties met een thema gegroeid. Ervaring is vaak de belangrijkste factor voor locatie en accommodatie. Een unieke ervaring opdoen is heel belangrijk.

Door de themajaren te benadrukken in toerisme en conferences/evenementen en door samen te werken met andere Nederlandse steden in het specifieke thema, zullen businesstrips en vrije tijds bezoeken zich verspreiden over het hele land.