Leiden inspireert congresorganisatoren tijdens inspiratiedag ‘Dag van Ontdekkingen’

Leiden inspireert congresorganisatoren tijdens inspiratiedag ‘Dag van Ontdekkingen’

13 februari 2015

Op 5 februari jl. organiseerde Leiden Marketing een ‘Dag van Ontdekkingen’ speciaal voor professional congress organisers (PCO’s). De deelnemers bezochten een aantal prachtige locaties voor congressen en zakelijke evenementen, waar tevens deuren werden geopend die normaal gesproken gesloten blijven.

 

De deelnemers waren eerder dit jaar op spectaculaire wijze uitgenodigd. Zij ontvingen een rode ‘Ontdek Leiden’ box met daarin een Lomografie fototoestel en natuurlijk de uitnodiging om Leiden te ontdekken en in Lomo vast te leggen. Met een Lomotoestel kun je foto’s maken in Instagramstijl zonder dat daar een aparte app voor nodig is.

Stadsgehoorzaal Leiden
De ‘Dag van Ontdekkingen’ startte met het ontvangst in de foyer van de Stadsgehoorzaal. Na een welkomstwoord van zowel Frans Funnekotter, directeur Stadspodia, als Martijn Bulthuis, directeur Leiden Marketing, kregen de deelnemers een spoedcursus Lomografie zodat de ontvangen camera tijdens de inspiratiedag volop gebruikt kon worden. Na de workshop volgde een rondleiding in de Stadsgehoorzaal, die langs de verschillende zalen leidde, maar ook de keuken en de speciale podiumlift niet oversloeg. 

CORPUS ‘reis door de mens’
Met een bus van Koninklijke Beuk werden de deelnemers naar CORPUS ‘reis door de mens’ gebracht, waar ze de complete reis door de mens maakten. In het penthouse werd genoten van het prachtige uitzicht en een lunch in de vorm van een spannende proeverij op basis van de trends in verantwoord eten in 2015. Uiteraard brachten de PCO’s ook een kort bezoek aan de congreszalen van CORPUS.

Naturalis
Onder de indruk van de voorgaande locaties, vervolgden de deelnemers hun ‘Dag van Ontdekkingen’ in Naturalis. Het museum opende speciaal voor deze dag de deuren van de zestig meter hoge toren. Het twintig verdieping tellende depot (gesloten voor het grote publiek) herbergt ruim vijftien miljoen objecten. Na een indrukwekkende rondleiding in het depot volgde een doorkijkje in de nieuwbouwplannen van het museum, waarbij een nieuwe congreszaal voor 300 deelnemers wordt gerealiseerd.

TheaterHangaar
De laatste locatie die op het programma stond tijdens de ‘Dag van Ontdekkingen’ was de TheaterHangaar, bekend van Soldaat van Oranje – De Musical. De deelnemers kregen een uniek kijkje achter de schermen van de langstlopende voorstelling uit de Nederlandse theatergeschiedenis. Daarnaast werd een showcase gepresenteerd in de unieke 360 graden draaiende zaal. De dag werd afgesloten middels een gezellige borrel bij de TheaterHangaar, waar ook verschillende partners van Leiden Marketing aanwezig waren. Bij het vertrek gingen de PCO’s met een goedgevulde goodiebag vol inspiratie naar huis. Binnenkort ontvangen de deelnemers hun foto’s die ze tijdens de inspiratiedag gemaakt hebben als aandenken aan Leiden en deze dag.

 

Deel dit nieuwsbericht